Udstilling, guidede ture og informationsmøde i Århusgadekvarteret

27. maj 2016

Hver fredag, lørdag og søndag har du mulighed for at besøge udstillingen Himmel og hav! i Århusgadekvarteret i Nordhavn. Her kan du blive klogere på udviklingen af Nordhavn fra idé til realisering.

I længere tid har udstillingen Himmel og hav! været lukket for offentligheden, fordi ’The Silo’, som udstillingen ligger i stueetagen af, er under ombygning. Men nu kan du atter komme ind og få et overblik over området og de planer, visioner og initiativer, som er i gang med at omdanne Indre Nordhavn til Københavns nye bydel ved vandet.

Udstillingens åbningstider:

• Fredag kl. 11 – 16
  • Lørdag og søndag kl. 10 – 16

GUIDEDE TURE
Fem søndage i sommer- og efterårsperioden kan du komme på guidede ture i Århusgadekvarteret i Indre Nordhavn. Turene varer halvanden time og tager udgangspunkt ved udstillingen Himmel og hav!

Datoerne for de guidede ture er:

• 29/5 - kl. 13.00
  • 26/6 - kl. 13.00
  • 31/7 - kl. 13.00
  • 28/8 - kl. 13.00
  • 25/9 - kl. 13.00

Der er ingen tilmelding, og turene er gratis.

KONDITAGET LÜDERS – INFOMØDE OM NORDHAVNS NYE AKTIVITETSPLADS

P-hus Lüders er Århusgadekvarterets nye parkeringshus, der meget snart åbner for parkeringskunder. På toppen af parkeringshuset er Konditaget Lüders ved at blive færdiggjort som hele Nordhavns nye aktivitetsplads i 24 meters højde og med udsigt til havnen og Øresund.

Konditaget indvies først i slutningen af august, men allerede den 7. juni kl. 17.30 – 19.30 holder By & Havn i samarbejde med DGI Storkøbenhavn og Idrætsforum København et informationsmøde om Konditaget Lüders. Alle med interesse for idræt, træning og foreningsliv inviteres til at høre om bydelens nye aktivitetsplads for fysisk aktivitet, ophold og leg.

DGI Storkøbenhavns træneruddannelse

Vil du gerne være med til at starte de nye træningstilbud op? På mødet har du mulighed for at melde dig til en træneruddannelse hos DGI Storkøbenhavn. Konditaget Lüders indeholder perfekte faciliteter til kombinationen af løb, styrketræning og crossgym. Har du erfaring med crossgym og ønsker at blive træner, er stedet helt sikkert noget for dig. På infomødet kan du melde dig til et uddannelsesforløb.

Du behøver ikke tilmelde dig på forhånd. Bare mød op. Mødet finder sted i udstillingen Himmel og hav!

Adresse:

Udstillingen Himmel og hav!
i The Silo, Helsinkigade 29,
2150 Nordhavn

Konditaget Lüders er udviklet af By & Havn i samarbejde med DGI Storkøbenhavn og Lokale- og Anlægsfonden. By & Havn har finansieret faciliteterne med støtte fra Lokale- og Anlægsfonden. JaJa Architects har designet og været rådgivere på tagets indretning.

Kommunikationsmedarbejder