Skt. Hans fest er startskud til midlertidige sommeraktiviteter i Nordhavn

18. juni 2016

Med åbning til Skt. Hans Aften - den 23. juni - og i en periode på ca. tre måneder - vil Århusgadekvarterets yderste mole, Redmolen, blive centrum for en række midlertidige aktiviteter. Der vil være blomstrende enge, dyrk-selv-haver, 'strandbar' og et område med leg og spil.

Udviklingen i Århusgadekvarteret er så langt, at en del beboere er flyttet ind i kvarteret. Derfor slår By & Havn og selskabet NREP i samarbejde med deres kreative samarbejdspartnere Briq portene op til en sommer pop-up enklave på Redmolen.

"Projektet ligger i god tråd med det arbejde, som By & Havn i forvejen igangsætter med henblik på at skabe bylivsfremmende initiativer i en tidlig fase i selskabets områder. I By & Havn mener vi, at dette projekt både kan skabe liv i området for de nye beboere i Århusgadekvarteret og samtidig tiltrække folk fra resten af København – naturligvis i respekt for beboere såvel som virksomheder i kvarteret," siger udviklingschef i Bæredygtighed & Byliv, Rikke Faaborg Jarmer, By & Havn.

”Vi ser frem til en sommer med aktiviteter og hygge på Redmolen. Vi mener, projektet kan være med til at skabe opmærksomhed og tilhørsforhold til stedet samt bane vejen for det videre arbejde med at etablere detailhandel i Århusgadekvarteret,” siger Thomas Riise-Jakobsen, NREP.

Det midlertidige projekt skydes i gang den 23. juni, hvor de lokale fra Århusgadekvarteret og andre københavnere bydes velkommen til en skøn og minderig Skt. Hans Aften.

Området på Redmolen ligger med udsigt til Københavns havn og Øresund og omformes til et urbant strandområde med sommer pop-up bar, foodtrucks, byhaveinstallation med pallehaver og enge fra TagTomat, mindre arrangementer og et play zone område med beach volley og andre aktiviteter.

Det er bl.a. folkene bag barerne Holmens Kanal, Salon 39 og GILT, som flytter meget af deres sommeraktivitet til Redmolen. Desuden vil en fortolkning af en gammeldags isbod og flere events og kulturelle aktiviteter hjælpe københavnerne med at lære Nordhavn at kende.

Pop-up aktiviteterne på Redmolen er iværksat af Selskabet Nordhavn P/S, der udvikler detailhandlen i Nordhavn. Selskabet er ejet By & Havn I/S og NREP A/S. De midlertidige aktiviteter afvikles i samarbejde med selskabet BRIQ i en midlertidig periode på ca. tre måneder. Se hvad der sker på Redmolen på Facebook siden ’Redmolen Sommeren 2016’.