GOD BELIGGENHED TILTRÆKKER NYE LEJERE TIL HAVNEOMRÅDERNE

17. december 2010

Lejemålene i og omkring havnen er populære. Ikke mindst på grund af den gode beliggenhed. By & Havn har indgået flere nye lejemål, og det betyder, at endnu flere virksomheder i løbet af 2011 flytter ind i de maritime omgivelser i blandt andet Frihavnen.

Endnu flere af By & Havns lejemål i havnen er nu lejet ud. Og det er godt nyt for selskabet i en tid, hvor der ikke sælges mange grunde. I alt er der indgået seks nye lejemål, og blandt dem, der kan glæde sig til at bosætte sig i havnen, er rekrutteringsfirmaet Signium, som pr. 15. december 2010 lejede 309 m2 kontorlokaler på Indiavej på Langelinie.

Per Munch, som er partner i Signium, fortæller, at beliggenheden har været afgørende for valget af kontorlokaler. Signium har indtil nu midlertidigt været placeret i Nærum, og Per Munch glæder sig til at komme til København.

”Vi har virkelig afsøgt markedet, og faktisk har vi set ikke færre end 29 lokationer. Vi faldt især for vores kommende kontors beliggenhed, som er central i forhold til mange af husets gæster. Der er desuden gode parkeringsforhold og trafikale forhold, og så får vi mulighed for at få lokalerne indrettet efter vores behov, så de er pæne og repræsentative”, siger Per Munch.

Og Per Munch har også ros til By & Havn i forbindelse med udlejningen af de nye lokaler.

”Det har været en god oplevelse at samarbejde med By & Havn, og vi har oplevet en god fleksibilitet og imødekommenhed overfor vores ønsker. Og så har det selvfølgelig også været afgørende, at vi har kunnet lande på en pris, som er fordelagtig for både os og udlejerne”, fortæller Per Munch.

Udlejningschef i By & Havn, Britta Køster understreger, at efterspørgslen på lejemål i havnen er stor.

”Lejemålene i havnen er meget eftertragtede, og det skyldes formentlig den fantastiske beliggenhed og ikke mindst de gode faciliteter, som lokalerne og beliggenhederne giver. Fra By & Havns perspektiv er det selvfølgelig positivt, da det er en god indtægtskilde for selskabet. Mange forskellige typer virksomheder bosætter sig i områderne, og det bidrager igen til at tiltrække flere og skaber et mangfoldigt byliv”, siger Britta Køster.

Frihavnens designklynge

Møbelvirksomheden Martela A/S har lejet sig ind i Pakhus 54 i Frihavnen, og her glæder adm. direktør, Anders Baastrup sig til at blive en del af designklyngen, som allerede holder til i Frihavnsområdet.

”Vi ser store muligheder i byplanen for området og glæder os til, at vi i løbet af januar bliver en del af den møbel-, koncept- og designklynge, der vokser frem i Frihavnen. Det er vigtigt at være en del af en klynge, for det er her, kunderne og rådgiverne kommer, og det er her, vi bliver vurderet op mod vores kolleger. Konkurrence er altid sund. Det tvinger os til hele tiden at have fokus på de løsninger, kunderne efterspørger”, fastslår Anders Baastrup.

Martela lejer i alt 580 m2 kontor/showroom og 500m2 lager, og lokalerne vil blandt andet blive brugt til møbeludstilling.

Udover Signium og Martela har både Kapacity A/S og Carbofer ApS udvidet deres lejemål og flytter derfor til nye, større lokaler. Desuden er lokalerne på Nordre Toldbod 23 udlejet til Erik Bagger Design A/S, og lokalerne skal istandsættes, så de kan huse udstilling, tegnestue og et lille værksted. Erik Bagger Design flytter ind på Nordre Toldbod senest 1. juli 2011.

Pressekontakt:
Pressechef i By & Havn, Pernille Garde Abildgaard, T: 2916 0586, E: pga@byoghavn.dk